Examen gedaan op 1 oktober

Hoofdfase HBO Management - Leidinggeven
Plaats reactie
bakkere
Site Admin
Berichten: 106
Lid geworden op: 12-01-2009 18:55

Examen gedaan op 1 oktober

Bericht door bakkere » 01-10-2009 15:05

Goedemiddag,

Komt net weer terug van het examen. Ik was nogal verrast door de vragen die gesteld werden. Er werd nl. niets gevraag over theorieën. Geen mintzberg, herzberg, blake en mouton fiedler etc. Dat is nogal opmerkelijk vind ik zelf. Waar wel vragen over werden gesteld zijn:

- Noem de 3 aspecten die horen bij het begrip Attitude
- Noem 4 functionele bedrijfsprocessen
- Geef een voorbeeld van Effectief leiderschap
- Wat is het essiëntele verschil tussen participatief veranderen en informatief veranderen
- Casus over samenwerken met de valkuilen van de leidinggevende en de maatregelen die er tegen te nemen zijn
- Noem 4 maatregelen die een organisatie kan nemen om stress tegen te gaan

De overige vragen weet ik even niet meer. Deze open vragen zijn 9 punten per stuk. Er zijn ook nog 30 meerkeuzevragen waarvan ongeveer 90 % zo uit de kennistrainer komen.

Ik verwacht dat de meerkeuze vragen de helft zijn dus dat je daar ook 90 punten mee kan verdienen. Dat betekent 3 punten per stuk. Dus om een 10 te halen moet je 180 punten halen. Ik verwacht zelf dat ik net geslaagd ben. Ik heb in ieder geval een beter gevoel dan het examen A&O.

Conclusie is denk ik dat wil je dit examen halen moet je focussen op de kennistrainer en het doornemen van alle hoofdstukken en de paratekennisvragen uit je kop leren.

Op naar Statistiek.

Groet, Erik.

Plaats reactie

Terug naar “Leidinggeven”