Vraagje over studieplanning van deze module

Propedeuse HBO Management - Middle Management - Algemene management kennis dmv een NEMAS-examen
Plaats reactie
Laura29
Berichten: 3
Lid geworden op: 31-08-2013 13:30

Vraagje over studieplanning van deze module

Bericht door Laura29 » 31-08-2013 13:37

Hoi,

Ik heb me net aangemeld op dit forum omdat ik begonnen ben met de AD Management via de LOI.
Even kijken of ik hier wat hulp kan krijgen, de meeste berichten waren namelijk wel van een tijd geleden maar ga het toch even proberen.

Ik ben gestart met de eerste modulde; middle management. Ik heb 2 grote mappen voor me liggen, en heb geprobeerd een studieplanning te maken.
LOI gaat uit van 4 maanden voor deze module , maar kan me niet zeggen hoe lang ik er uiteindelijk over doe.
Toch vind ik dat lastig omdat ik geen idee heb hoe lang ik doe over 1 hoofdstuk, over een inzend opgave, etc.
Ik deel nu 2 hoofdstukken per week in ongeveer, maar heb geen idee of dat reëel is.

Ik werk 32 uur, daarnaast wil ik er ongeveer 1 dag per week aan besteden. (8 studieuren) .
Heeft iemand een idee hoe snel het dan gaat?
Zijn er mensen die kunnen zeggen op welke manier je het meest efficiënt deze mappen bestudeerd?
Bedankt!

Groetjes, Laura

dorientjuh
Berichten: 30
Lid geworden op: 17-01-2010 20:49

Bericht door dorientjuh » 04-09-2013 12:10

Hallo Laura,

Welkom op het forum.
Hoe lang je erover doet is volledig afhankelijk van je voorkennis, je manier van studeren en je beschikbare tijd.
Ik maak voor mezelf altijd samenvattingen, dat vind ik fijn werken. Maar dat is persoonlijk.
Wanneer je twee hoofdstukken in een week behandeld en na die tijd opnieuw je behandeling wilt doorgaan, weet ik niet of het je gaat lukken om de module in 4 maanden te behalen.

Middle Management is nog steeds een module welke door de nemas getoetst wordt toch?
Volgens mij heb je inmiddels wel de mogelijkheid om flexibel te toetsen nog? Bij mij was dit deels nog niet het geval.
Daarnaast zal je ook altijd moeten wachten op de examenuitslag, waardoor je binnen 4 maanden nog niet zeker weet of je de module überhaupt behaald hebt. Maar goed, in die tijd kun je natuurlijk wel verder gaan met een volgende module.

Op de website van de nemas zijn proefexamens mogelijk. Ik raad je aan hiermee te gaan oefenen. Hier kun je echt je voordeel uit halen. Het geeft je een beeld van hoe de examens eruit zien.
http://www.associatie.nl/examen/26.html

Daarnaast heb ik zelf ooit een boekje gekocht, waarin de belangrijke termen beschreven staan van deze module; een soort van verkorte samenvatting. Ik vond dit een goede aanvulling op mijn samenvatting. Mocht je willen, dan kan ik wel even kijken hoe het boekje heet.

Veel succes!

Groetjes,
Dorien.

Laura29
Berichten: 3
Lid geworden op: 31-08-2013 13:30

Bericht door Laura29 » 15-09-2013 17:13

Hoi Dorientjuh,

Ben nu 2 weken bezig met 2 hoofdstukken.
Dus 1 hoofdstuk per week is wat beter haalbaar dan 2 per week.
Ben ook gaan werken met samenvattingen maken zelf.
Ik dacht dat ik hoofd en bij zaken goed kon onderscheiden, maar bijna in elke zin staan wel 1 of 2 begrippen.
Dus ik ben een hoop aan het typen maar dat werkt wel prettig.

In de examens heb ik me nog niet verdiept maar heb wel iets meegekregen van Nemas ja.
Wat is flexibel toetsen?
En waarom zo lang wachten op de examenuitslag? Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat de examens per computer worden
afgenomen en dat er direct na het examen een voorlopige uitslag bekend is.

Dank ook voor de tip over proefexamens!

Wanneer heb jij examen gedaan voor deze module? Hoe lang heb jij over het bestuderen gedaan?
Ik ben bang dat wanneer ik de 4 maanden nu niet red, ik veel langer ga doen over de opleiding. 2 jaar heb ik bewust gekozen omdat dat nog een
tijd is die te overzien is.
Maar ik vind het studietempo behoorlijk ambitieus met een baan erbij.
Ben benieuwd naar ervaringen van anderen met deze module.
Zijn er uberhaupt meer mensen die de Associate degree management nu doen die wat ervaringen willen uitwisselen ?

Via de campus kun je wel medestudenten zoeken, maar dan moet je een zoekterm van een naam opgeven.
Niet handig van ze, want die
weet ik natuurlijk juist niet.

Groetjes! Laura

Laura29
Berichten: 3
Lid geworden op: 31-08-2013 13:30

Bericht door Laura29 » 15-09-2013 17:15

Hoi Dorientjuh,

Ben nu 2 weken bezig met 2 hoofdstukken.
Dus 1 hoofdstuk per week is wat beter haalbaar dan 2 per week.
Ben ook gaan werken met samenvattingen maken zelf.
Ik dacht dat ik hoofd en bij zaken goed kon onderscheiden, maar bijna in elke zin staan wel 1 of 2 begrippen.
Dus ik ben een hoop aan het typen maar dat werkt wel prettig.

In de examens heb ik me nog niet verdiept maar heb wel iets meegekregen van Nemas ja.
Wat is flexibel toetsen?
En waarom zo lang wachten op de examenuitslag? Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat de examens per computer worden
afgenomen en dat er direct na het examen een voorlopige uitslag bekend is.

Dank ook voor de tip over proefexamens!

Wanneer heb jij examen gedaan voor deze module? Hoe lang heb jij over het bestuderen gedaan?
Ik ben bang dat wanneer ik de 4 maanden nu niet red, ik veel langer ga doen over de opleiding. 2 jaar heb ik bewust gekozen omdat dat nog een
tijd is die te overzien is.
Maar ik vind het studietempo behoorlijk ambitieus met een baan erbij.
Ben benieuwd naar ervaringen van anderen met deze module.
Zijn er uberhaupt meer mensen die de Associate degree management nu doen die wat ervaringen willen uitwisselen ?

Via de campus kun je wel medestudenten zoeken, maar dan moet je een zoekterm van een naam opgeven.
Niet handig van ze, want die
weet ik natuurlijk juist niet.

Groetjes! Laura

dorientjuh
Berichten: 30
Lid geworden op: 17-01-2010 20:49

Bericht door dorientjuh » 22-09-2013 13:47

Hallo Laura,

Voor mij is het al even geleden. Ik heb de module al in 2010 afgerond. Ik heb toen erg lang gedaan over de voorbereiding, de exacte termijn weet ik niet meer.
Er staan inderdaad een heleboel begrippen in de tekst. Wat wel fijn is, is dat veel van deze begrippen ook gebruikt worden bij verdere modules. Maar nu moet je er eerst even in komen.
Persoonlijk vind ik het studietempo ook behoorlijk ambitieus, ik ben jammer genoeg geen snelle leerder. Ik zit nu op een kleine 6 jaar (i.p.v. 3 jaar voor de gehele opleiding HBO Management) en hoop binnenkort af te studeren.

Flexibel toetsen was er in mijn tijd nog niet zoveel. Flexibel toetsen houdt in dat je zelf kunt kiezen waar en wanneer je wilt toetsen. Achter een computer, vaak bij andere school in een examenruimte. In bijna elke stad is wel zo'n flexibele locatie. Ik moest voor eigenlijk al mijn examens naar leiderdorp toe reizen.
Misschien dat het inmiddels veranderd is... maar ik moest veelal 2 maanden wachten op de examen-uitslag. Maar dat zal allemaal wel beschreven staan in de informatie.

Groetjes,
Dorien.

Plaats reactie

Terug naar “Middle Management - Algemene management kennis (NEMAS)”