Wanneer starten met stage?

Hoofdfase HBO Management - Stage
Plaats reactie
Anna
Berichten: 1
Lid geworden op: 16-09-2012 15:16

Wanneer starten met stage?

Bericht door Anna » 16-09-2012 15:19

Beste allen,

Ik worstel met de -soms onduidelijke- informatie van de LOI over de stage.
Het is mij niet duidelijk wanneer ik mag starten met de stage, nadat ik alle vakken officieel heb afgerond?
Of mag je een aantal punten hebben openstaan? Moet je alle examens gedaan hebben en ben je in afwachting van de uitslag?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes,
Anna

Mw.Maaike
Berichten: 55
Lid geworden op: 27-10-2011 16:40

Bericht door Mw.Maaike » 17-09-2012 21:28

De volgorde waarin je je punten haalt, doet er niet zoveel toe. Als je een stage kunt vinden, of je stage vervullen tijdens je werk, kun je dat gewoon doen. Het is wel handig om eerst je propedeuse af te maken (dan heb je meer vakkennis). Je kunt dus gerust beginnen zonder dat alle vakken af zijn, of nog vakken doen tijdens je stageperiode.

Pat
Berichten: 70
Lid geworden op: 15-03-2009 11:12

Bericht door Pat » 19-09-2012 08:21

Hallo Anna,...
Het is slim om op tijd te beginnen met je stage. Er blijkt nogal veel verschil te zitten in de tijd die studenten nodig hebben om hun stage af te ronden. Sommige doen dit in een paar maanden en sommigen zijn langdurig bezig om de stage-opdrachten te volbrengen. Als je op tijd begint dan weet je zeker dat je - in ieder geval qua tijd - niet in de knel komt. Er is vanuit LOI in ieder geval geen vast startmoment. Wat Maaike ook al vermeldde; Het wordt een stuk makkelijker als je de basiskennis van de opleiding al beheerst.
Laatste loodjes!
T4 en T5 ingezonden,...laatste 6 weken?!?!?!

Studeren, werken en kinderen,....pfff

Plaats reactie

Terug naar “Stage”