Portfolio HBO Management

In dit forum kan je al je berichten kwijt die direct betrekking hebben op de LOI HBO Management en die van algemene aard zijn.
Arco van Lent
Berichten: 27
Lid geworden op: 14-01-2009 20:37

Portfolio HBO Management

Bericht door Arco van Lent » 17-01-2009 17:30

Zijn er medestudenten die ervaringen hebben met het maken van een portfolio?

Maurice
Berichten: 29
Lid geworden op: 13-01-2009 11:58

Portfolio

Bericht door Maurice » 19-01-2009 09:52

Hoi Arco,

Al bij de start van de opleiding begin je met het maken van een portfolio. Ik weet wel dat hoe je die maakt ook sterk afhankelijk is van de instelling van je studiebegeleider :) . In mijn geval is het voldoende eens in het half jaar een verslag te sturen over de voorgaande 6 maanden. Ik geef hierin aan wat de behaalde successen zijn geweest :lol: . Ik voeg ook als bijlage ook een cijferlisjt bij zodat mijn begeleider mijn voortgang ziet. Vaak geeft zij naar aanleiding van mijn inzending tips :idea: en steekt ze een hart onder de riem. Echter, beslommeringen met LOI lost zij niet op, dat zul je zelf moeten doen :arrow: .

In feite kun je alles in het portfolio opnemen wat jij belangrijk vindt of wat jouw succesen weergeeft.

Succes!!

Groet,

Maurice

nicky
Berichten: 40
Lid geworden op: 13-01-2009 13:43

portfolio

Bericht door nicky » 19-01-2009 12:08

Hoi Arco,

Ik heb op internet een portfolio gevonden van een loi opleiding informatica. Mail mij even indien je dit al voorbeeld wilt hebben.

Groet,
Astrid.

Ps. Ik hoef geen portfolio te maken en daar ben ik erg blij om. :lol:

rhermans
Berichten: 7
Lid geworden op: 21-01-2009 15:15

Re: Portfolio

Bericht door rhermans » 21-01-2009 19:11

Maurice schreef:Al bij de start van de opleiding begin je met het maken van een portfolio. Ik weet wel dat hoe je die maakt ook sterk afhankelijk is van de instelling van je studiebegeleider :) . In mijn geval is het voldoende eens in het half jaar een verslag te sturen over de voorgaande 6 maanden. Ik geef hierin aan wat de behaalde successen zijn geweest :lol: . Ik voeg ook als bijlage ook een cijferlisjt bij zodat mijn begeleider mijn voortgang ziet. Vaak geeft zij naar aanleiding van mijn inzending tips :idea: en steekt ze een hart onder de riem. Echter, beslommeringen met LOI lost zij niet op, dat zul je zelf moeten doen :arrow: .
Misschien een tip om eens bij je begeleider na te vragen of je aan het eind van de opleiding met het portfolio moet kunnen bewijzen dat je aan alle HBO competenties voldoet. Bij de opleiding Technische Informatica is dit namelijk wel het geval en moet je deze competenties dus aan de hand van behaalde modules, of uit praktijkervaring kunnen bewijzen.

nicky
Berichten: 40
Lid geworden op: 13-01-2009 13:43

Re: Portfolio

Bericht door nicky » 21-01-2009 19:41

rhermans schreef:
Maurice schreef:Al bij de start van de opleiding begin je met het maken van een portfolio. Ik weet wel dat hoe je die maakt ook sterk afhankelijk is van de instelling van je studiebegeleider :) . In mijn geval is het voldoende eens in het half jaar een verslag te sturen over de voorgaande 6 maanden. Ik geef hierin aan wat de behaalde successen zijn geweest :lol: . Ik voeg ook als bijlage ook een cijferlisjt bij zodat mijn begeleider mijn voortgang ziet. Vaak geeft zij naar aanleiding van mijn inzending tips :idea: en steekt ze een hart onder de riem. Echter, beslommeringen met LOI lost zij niet op, dat zul je zelf moeten doen :arrow: .
Misschien een tip om eens bij je begeleider na te vragen of je aan het eind van de opleiding met het portfolio moet kunnen bewijzen dat je aan alle HBO competenties voldoet. Bij de opleiding Technische Informatica is dit namelijk wel het geval en moet je deze competenties dus aan de hand van behaalde modules, of uit praktijkervaring kunnen bewijzen.
Dat is fijn, hoe moeten degene die geen portfolio hoeven in te leveren, bewijzen, dat zij deze studie afgerond hebben. Ik ga maar informeren, als iemand die dit ook niet hoeft in te leveren weet hoe dit wel moet, graag reactie.

Astrid.

rhermans
Berichten: 7
Lid geworden op: 21-01-2009 15:15

Re: Portfolio

Bericht door rhermans » 21-01-2009 20:26

nicky schreef:Dat is fijn, hoe moeten degene die geen portfolio hoeven in te leveren, bewijzen, dat zij deze studie afgerond hebben. Ik ga maar informeren, als iemand die dit ook niet hoeft in te leveren weet hoe dit wel moet, graag reactie.
Ik volg geloof ik de 3de 'generatie' van Technische Informatica. Ik weet dat de voorgaande generaties dit ook niet hoefden te doen, dus waarschijnlijk geldt dat ook voor jou!

Arco van Lent
Berichten: 27
Lid geworden op: 14-01-2009 20:37

Algemene informatie mbt Portfolio

Bericht door Arco van Lent » 21-01-2009 21:12

Portfolio

Het portfolio geldt voor alle studenten die zich per 1 september 2005 hebben ingeschreven. Het maakt deel uit van uw studieprogramma en vormt een rode draad binnen uw opleiding. Voornaamste doel van het portfolio is dat u leert te reflecteren op uw (studie)loopbaan.

Bij aanvang van uw opleiding dient u een kennismakingsbrief in te sturen waarna u een coach portfolio krijgt toegewezen. Vervolgens stuurt u tweemaal per jaar functioneringsopdrachten naar uw coach portfolio die deze zal beoordelen op volledigheid, u ontvangt hiervoor geen cijfer.

Aan het einde van uw opleiding dient u uw portfolio in zijn geheel in te sturen. Als alle gevraagde producten aanwezig en voldoende beoordeeld zijn, mag u deelnemen aan de afsluitende mondelinge zitting, waarin naast uw afstudeeropdracht ook uw portfolio wordt besproken.

Info komt van de LOI-site

Kirsten Koopman
Berichten: 2
Lid geworden op: 08-11-2010 11:39

Bericht door Kirsten Koopman » 08-11-2010 11:42

Wie kan mij helpen aan een "voorbeeld" van het digitaal portfolio?
Ik heb al meerdere modules afgerondvan de opleiding FSM, maar het lukt mij niet om iets op papier te zetten. Ik begrijp de uitleg van het reflectie-/competentieverslag niet.
Kan iemand mij aub helpen aan een voorbeeld? Je zal me er erg mee helpen.

Groetjes Kirsten Koopman
kirstenkoopman@hotmail.com

Arco van Lent
Berichten: 27
Lid geworden op: 14-01-2009 20:37

Bericht door Arco van Lent » 08-11-2010 17:50

Kirsten,

Zie je mailbox!

Met vriendelijke groet,
Arco

Linkie
Berichten: 1
Lid geworden op: 04-03-2011 17:05

Digitaal portfolio

Bericht door Linkie » 04-03-2011 17:11

Beste Arco of Kirsten,

Zou ik ook een 'voorbeeld' mogen ontvangen van een digitaal portfolio opdracht? Ik ben wel druk bezig maar heb geen enkel referentiekader, het zou wel fijn zijn er wel 1 te hebben!

Alvast bedankt!

groeten,
Bram Link
linkbs@hotmail.com

Plaats reactie

Terug naar “Algemene opleidingszaken”