Boek personeelsmanagement

Uitstroomvariant HBO Management - Personeelsmanagement dmv een NEMAS-examen
Plaats reactie
Tien
Berichten: 28
Lid geworden op: 01-12-2011 09:42

Boek personeelsmanagement

Bericht door Tien » 24-06-2012 09:04

Ik heb net even op de site van Kluytmans gekeken en zie dat er een nieuw boek is te weten Leerboek HRM, 1e druk.
Heeft iemand hier al ervaring mee?
En is er iemand die kan vertellen hoeveel tijd het ongeveer in beslag neemt de module in totaal? Is dit een klein half jaar net als bij Kwaliteitsmanagement?

Hoor het graag!
Groet,
Tinyta de Rooy

HBO Management
sinds jan 2008

Tien
Berichten: 28
Lid geworden op: 01-12-2011 09:42

Boek

Bericht door Tien » 24-06-2012 09:22

Of heeft iemand ervaring met het andere boek; Integraal Personeelsmanagement van Noomen en Janssen?
Las net op bol.com dat het boek van Kluytmans niet heel makkelijk leest...
Groet,
Tinyta de Rooy

HBO Management
sinds jan 2008

dorientjuh
Berichten: 30
Lid geworden op: 17-01-2010 20:49

Bericht door dorientjuh » 25-06-2012 23:13

Hallo Tinyta,

Ik heb zowel het boek integraal personeelsmanagement behandeld als het leerboek personeelsmanagement (van kluijtmans).
Het nieuwe boek ben ik niet bekend mee.

In vergelijking met het boek van emmerik van kwaliteitsmanagement, vond ik de bovenstaande boeken moeilijker geschreven. Maar dit interesseerde mij wel meer.
Ik weet niet wat nu de aanbevolen lesstof is, maar bij mijn examen waren beide boeken wel noodzakelijk. Het doornemen van 2 boeken neemt in mijn ogen meer tijd in beslag dan het doornemen van 1 boek.

Ikzelf ben er erg intensief mee bezig geweest en heb alles kunnen behandelen in 6 maanden (incl scriptie).
succes ermee!

Groetjes,
dorien.

Pat
Berichten: 70
Lid geworden op: 15-03-2009 11:12

Bericht door Pat » 01-07-2012 10:35

Hoi hoi,...

De examens van de afgelopen 3 jaar zijn voor een aanzienlijk gedeelte gebaseerd op het boek 'Integraal Personeelsmanagement' en dan met name het tweede gedeelte van het boek. Het tweede gedeelte is uiteraard wel beter te volgen als je de eerste helft ook gelezen hebt.Integraal Personeelsmanagement vond ik ook makkelijker leesbaar dan dat van Kluytmans,...dat is meer een studieboek.
Laatste loodjes!
T4 en T5 ingezonden,...laatste 6 weken?!?!?!

Studeren, werken en kinderen,....pfff

Tien
Berichten: 28
Lid geworden op: 01-12-2011 09:42

Boek

Bericht door Tien » 01-07-2012 14:12

Fijn, bedankt voor je reactie.
Groet,
Tinyta de Rooy

HBO Management
sinds jan 2008

Plaats reactie

Terug naar “Personeelsmanagement (NEMAS)”