In April begin ik met Personeelsmanagement.

Uitstroomvariant HBO Management - Personeelsmanagement dmv een NEMAS-examen
Pat
Berichten: 70
Lid geworden op: 15-03-2009 11:12

Bericht door Pat » 11-01-2012 21:06

Hoi Dorien,...

Tjee, ik vertrek een half uur later en had al een beetje medelijden met mezelf. Ik heb de lesstof van LOI maar tot hfst. 29 doorgenomen, daarna heb ik me helemaal op de boeken van Noomen en Kluytmans gestort. Deze zijn een stuk overzichtelijker en werden door NEMAS/Associatie aangeraden. Daarnaast de oude examens nog eens goed bestudeerd en nu maar op hoop van zegen.

Ik heb vorig jaar al een mondeling gedaan voor Kwaliteitsmanagement. Dat was goed te doen,...moest m'n scriptie verdedigen, uitleggen waarom ik voor de gebruikte theorieën had gekozen en een paar vragen om de algemene kennis te checken. Je moet jezelf een beetje verkopen. Het was voor mijn gevoel in ieder geval snel voorbij.

Veel succes en wie weet tot morgen.
Groetjes Patrick
Laatste loodjes!
T4 en T5 ingezonden,...laatste 6 weken?!?!?!

Studeren, werken en kinderen,....pfff

ekrauweel
Berichten: 14
Lid geworden op: 10-01-2010 19:27

Bericht door ekrauweel » 12-01-2012 10:26

Ik heb mijn mondeling examen op 21 januari, bij de associatie in Amersfoort. Vorig jaar was mijn uitslag na 6 weken binnen, na het schriftelijk examen, dus een stuk vlotter dan normaal gesproken bij de LOI.

Pat
Berichten: 70
Lid geworden op: 15-03-2009 11:12

Bericht door Pat » 12-01-2012 17:15

Vandaag dus examen Personeelsmanagement gedaan.
Het examen had weer dezelfde structuur als de oude examens die Associatie op haar website heeft staan. Een aantal lossen vragen en twee keer 5 vragen n.a.v. een case. Natuurlijk ook een PIM (Personele Implicatie Matrix) moeten invullen zoals bij alle oude examens het geval is.
Altijd spannend weer maar het zou me tegenvallen als het een onvoldoende zou worden. Ik had uiteindelijk nog 10 minuutjes over van de 3uur die voor het examen waren gereserveerd. Blij dat het erop zit,...al zal ik wel weer even moeten bijkomen van de schrijfkramp in mijn arm,...echt niets meer gewend :?

PS, Dorien zat hij naast me (midden-rij) of achter mij (rechter-rij)?
Laatste loodjes!
T4 en T5 ingezonden,...laatste 6 weken?!?!?!

Studeren, werken en kinderen,....pfff

dorientjuh
Berichten: 30
Lid geworden op: 17-01-2010 20:49

Bericht door dorientjuh » 12-01-2012 22:12

Hallo Patrick,

Ik zat blijkbaar naast je, in de midddenrij.
Tja het was wel vroeg inderdaad. Zo lekker op bed.

Ik ben blij dat ik het maar weer gehad heb. Naast de lesstof had ik me ook goed voorbereid m.b.v. oude examens van Nemas. Was blij dat de structuur op een vergelijkbare manier was.
Ik heb zelf ook wel een goed idee over het examen, ga er vanuit dat het een voldoende is. Nu op naar het mondelinge examen!

En dan nog kwaliteitsmanagement, een lesdagje, stage en afstuderen... En dan ben ik er ook echt helemaal klaar mee!

Groetjes,
Dorien.

dorientjuh
Berichten: 30
Lid geworden op: 17-01-2010 20:49

Bericht door dorientjuh » 13-01-2012 11:16

Hallo Erik,

Hoe is jouw examen trouwens gegaan?
Volgens mij hebben wij bij de LOI exact hetzelfde examen gehad als jullie. Er staat tenminste telkens Nemas en de associatie op de ogaven. We mochten de opgaven ook mee naar huis nemen (mag normaal nooit bij de LOI).
Ik zag staat op de site van de Nemas dat a.s. dinsdag de opgaven met uitwerkingen op internet komen te staan.
Ben wel benieuwd, zal er zeker even naar kijken.

Groetjes,
Dorien.

Pat
Berichten: 70
Lid geworden op: 15-03-2009 11:12

Bericht door Pat » 13-01-2012 13:20

Ik heb intussen afgeleerd om naar de antwoordmodellen van NEMAS/Associatie te kijken. Daar staan zaken compleet anders in geformuleerd dan hoe ik ze op papier had gezet,...dat maakte me erg onzeker. Uiteindelijk had ik dan toch een goed punt. Het is maar net hoe de corrector je antwoord interpreteerd. Hetgaat er uiteindelijk om dat je in je antwoorden hebt kunnen bewijzendat je kennis hebt van de onderwerpen die aan bod zijn gekomen.

Ik bekijk de antwoordmodellen dus pas nadat ik mijn punt binnen heb.
Laatste loodjes!
T4 en T5 ingezonden,...laatste 6 weken?!?!?!

Studeren, werken en kinderen,....pfff

ekrauweel
Berichten: 14
Lid geworden op: 10-01-2010 19:27

Bericht door ekrauweel » 13-01-2012 14:53

Ik heb examen voortgezet management gedaan, maar ik denk dat het LOI examen en Associatie examen wel precies hetzelfde is.
Mijn gevoel bij het examen is vrij goed, zeker de eerste vijf kennisvragen waren bij mij heel goed te doen, maar wat Pat al aangeeft is dat je antwoorden snel anders formuleert dan dat ze in de antwoordmodellen staan.

Pat
Berichten: 70
Lid geworden op: 15-03-2009 11:12

Bericht door Pat » 18-01-2012 15:18

Vanmorgen de uitnodiging voor het Mondelinge gedeelte binnengekregen.
28 januari tussen 10 en ½11 in Leiderdorp. Wij maken er met het gezin een leuk weekendje van (voor €99,- met z'n viertjes, twee overnachtingen inclusief ontbijt bij Holiday Inn,...das €12,50 per persoon per nacht :D)

PS,
Erik,...jij veel succes aanstaande zaterdag!
Laat je even weten hoe het gegaan is?
Laatste loodjes!
T4 en T5 ingezonden,...laatste 6 weken?!?!?!

Studeren, werken en kinderen,....pfff

ekrauweel
Berichten: 14
Lid geworden op: 10-01-2010 19:27

Bericht door ekrauweel » 21-01-2012 12:13

Bedankt, Pat. Het mondeling is redelijk gegaan, het blijft toch lastig om direct alle antwoorden op te lepelen op de gestelde vragen.
Het leek wel gewoon een overhoring van de theorie, want de scriptie is niet of nauwelijks aan bod gekomen. Het ging alleen maar over Mintzberg, cultuur en leiderschapsstijlen.

Toch blij dat ik er weer vanaf ben, hopelijk geslaagd met een mooi cijfer.

Veel succes volgende week zaterdag.

Pat
Berichten: 70
Lid geworden op: 15-03-2009 11:12

Bericht door Pat » 30-01-2012 07:10

Afgelopen zaterdag mondeling examen gehad. Was een prettig gesprek wat ook echt inhoudelijk over mijn scriptie ging. Dit was anders dan vorig jaar bij mondeling Kwaliteitsmanagement,...dat was meer een vraag/antwoord gesprek. Natuurlijk lieten ze niets los over de waardering van het mondeling examen (ik heb het toch nog ff geprobeerd),...nu dus maar weer wachten.
Laatste loodjes!
T4 en T5 ingezonden,...laatste 6 weken?!?!?!

Studeren, werken en kinderen,....pfff

Plaats reactie

Terug naar “Personeelsmanagement (NEMAS)”