Wat kan ik verwachten?

Hoofdfase HBO Management - Afstudeerzitting
Mw.Maaike
Berichten: 55
Lid geworden op: 27-10-2011 16:40

Bericht door Mw.Maaike » 27-12-2012 21:29

Ik heb ook een klacht ingediend. t Is toch van de wilde spinnen dat echt 7 weken na het indienen van een eindconcept een DERDE beoordelaar een heel verhaal mag sturen (met de nodige spelfouten erin) wat er allemaal mis is.
.

kevin85
Berichten: 35
Lid geworden op: 02-09-2010 17:48

Bericht door kevin85 » 28-12-2012 21:10

En terecht Maaike!!!

Gr. Kevin

Mw.Maaike
Berichten: 55
Lid geworden op: 27-10-2011 16:40

Bericht door Mw.Maaike » 17-01-2013 09:38

Ik heb weer een nieuw concept ingestuurd als voorlaatste inzendmoment. Het commentaar ging vooral over mijn analyse en conclusies, en ik heb ook specifiek gevraagd of ik dat nu voldoende heb uitgewerkt. Dan kan ik hopelijk met eventueel laatste aanwijzingen daarop mijn eindversie maken. Met een beetje doorwerken is alles dan in februari af en ingeleverd.
En dan maar weer het volgende obstakel opgeven voor een afsluitend gesprek. Er zijn nog geen data gepland.

Eline
Berichten: 9
Lid geworden op: 21-06-2011 16:06

Bericht door Eline » 22-01-2013 16:24

Zit vol verbazing alle berichten te lezen over het afstuderen. Ik heb donderdag een gesprek met mijn manager over mogelijke onderwerpen. We gaan dan het geleideformulier verder invullen, zodat ik die snel kan opsturen.
Begrijp niet zo goed hoe jullie scripties op het laatste moment afgeschoten worden door een derde beoordelaar?! Er mag toch nooit zoveel verschil zitten in de kritische blik van de beoordelaars?

Ik ben heel benieuwd hoe het bij mij gaat verlopen. Vandaag gebeld met LOI over het afstudeertraject, bv wanneer de afstudeerzittingen gepland worden. Weet iemand of daar bepaalde periodes voor zijn? En is er nog extra info bekend over die wachtlijsten? Daar schrok ik ook van..

Groet,
Eline

Mw.Maaike
Berichten: 55
Lid geworden op: 27-10-2011 16:40

Bericht door Mw.Maaike » 24-01-2013 12:57

Langzamerhand begrijp ik wat de opzet is
Maak een onleesbaar en onnuttig verhaal van 45 bladzijden, zonder bijlagen of plaatjes, schrijf in formele taal met veel theorie, een waterhoofd als hoofdstuk 1 (7 S of Mintzberg).

Iets wat zou kunnen helpen de scriptie barometer. De LOI blijft erg vaag, maar dit geeft enig inzicht waaraan een HBO scriptie zou moeten voldoen.

http//www.mindmanagement-academy.nl/mm.php?ln=nl&pg=bq

Pat
Berichten: 70
Lid geworden op: 15-03-2009 11:12

Bericht door Pat » 29-01-2013 16:22

Hoi Maaike,...

Goed van je dat je ' balletje' weer rolt.
Ik ben (na een rustige feestmaand) de laatste weken ook weer volop bezig om de feedback op mijn concept te verwerken. NA de posts van jou en Kevin ben ik ook erg nerveus geworden en heb mijn coach gevraagd om zeer kritisch te zijn,..." Be carefull what you wish for" ,... :wink: Dat heeft me dus weer een flinke kluif aan aanpassingen opgeleverd. Maar ja,...als het dan uiteindelijk maar goed is. In mei verloopt mijn studieperiode dus ik moet er nu ook echt wel wat vaart in zetten. Ik hoop halverwege februari nogmaals een concept in te mogen zenden.

Eline:
Je kan (als je bent ingelogd) kijken naar de verschillende examendata.
Ik wilde een linkje bijvoegen maar die service van LOI is momenteel dus ff niet beschikbaar. Voor de afstudeerzittingen zijn die data echter niet zo concreet als voor de schriftelijke examens. Wat ik begrepen heb van andere studenten is dat je ± 2 maanden na je definitieve inzending een oproep mag verwachten.
Laatste loodjes!
T4 en T5 ingezonden,...laatste 6 weken?!?!?!

Studeren, werken en kinderen,....pfff

Pat
Berichten: 70
Lid geworden op: 15-03-2009 11:12

Bericht door Pat » 30-01-2013 08:38

De exameninfo werkt weer:

-> Inloggen -> Start -> Examens -> eigen studie aanklikken -> inloggen op ' Dash board' -> gewenste module aanklikken

Ik heb net nog even gekeken maar er staan op dit moment nog geen data voor de afstudeerzittingen vermeldt.
Laatste loodjes!
T4 en T5 ingezonden,...laatste 6 weken?!?!?!

Studeren, werken en kinderen,....pfff

Johan
Berichten: 34
Lid geworden op: 05-05-2009 10:48

Bericht door Johan » 31-01-2013 10:45

Mw.Maaike schreef:Langzamerhand begrijp ik wat de opzet is:
Maak een onleesbaar en onnuttig verhaal van 45 bladzijden, zonder bijlagen of plaatjes, schrijf in formele taal met veel theorie, een waterhoofd als hoofdstuk 1 (7 S of Mintzberg).

Iets wat zou kunnen helpen: de scriptie barometer. De LOI blijft erg vaag, maar dit geeft enig inzicht waaraan een HBO scriptie zou moeten voldoen.

http://www.mindmanagement-academy.nl/mm.php?ln=nl&pg=bq
Geweldig! Ik ben heel goed in onleesbare documenten schrijven :-)

Nee, Ik lees het hier ook allemaal met een beetje ongeloof. Mijn opzet is goedgekeurd maar ik moet nog altijd de eerste versie indienen.... Ik hoop maar dat ik niet te veel zal moeten herwerken.

Succes iedereen!

Pat
Berichten: 70
Lid geworden op: 15-03-2009 11:12

Bericht door Pat » 11-02-2013 06:58

Gisterenavond voor de tweede keer een concept ingezonden.
Ik ben erg benieuwd of mijn aanpassingen voldoende zijn om de eindstreep wee wat dichter te naderen.
Laatste loodjes!
T4 en T5 ingezonden,...laatste 6 weken?!?!?!

Studeren, werken en kinderen,....pfff

Pat
Berichten: 70
Lid geworden op: 15-03-2009 11:12

Bericht door Pat » 20-02-2013 09:42

Ik heb mijn concept weer met feedback terug ontvangen.
Er moeten nog een aantal dingetjes aangepast worden,...ik kan wel leven met de feedback die ik nu ontvangen heb.
Nog even een weekje er tegenaan en dan hoop ik de definitieve versie te kunnen versturen.
Laatste loodjes!
T4 en T5 ingezonden,...laatste 6 weken?!?!?!

Studeren, werken en kinderen,....pfff

Plaats reactie

Terug naar “Afstudeerzitting”