Wat kan ik verwachten?

Hoofdfase HBO Management - Afstudeerzitting
kevin85
Berichten: 35
Lid geworden op: 02-09-2010 17:48

Bericht door kevin85 » 21-11-2012 18:37

Zeker balen Maaike! Maar moet je je scriptie over doen of mocht je deze aanpassen? Kan je in grote lijnen vertellen wat er niet goed genoeg was?
In elk geval veel sterkte de komende tijd met het vervolg.

Gr. Kevin

Mw.Maaike
Berichten: 55
Lid geworden op: 27-10-2011 16:40

Bericht door Mw.Maaike » 23-11-2012 09:49

Het commentaar is voornamelijk Te weinig woorden. Te weinig analyse. Te brede opzet. Sommige punten zijn heel inzichtelijk en fundamenteel, sommige punten moet ik meer verduidelijken en meer woorden gebruiken. Ik ben nogal beknopt en houd van een leesbaar document, dus ik zal het wat met meer omhaal van woorden en uitgebreid in ambtelijke taal neerzetten. Even googlen Het NVAO heeft onlangs de opleiding bezocht en een van de kritische punten was het niveau van de afstudeerscriptie.
Het is wel een koude douche. Ik dacht al ' Zet de bubbels maar klaar' . Maar nu zal ik er nog eens flink doorheen moeten.

kevin85
Berichten: 35
Lid geworden op: 02-09-2010 17:48

Bericht door kevin85 » 24-11-2012 18:52

Hoi Maaike en andere zwoegers,

Op google kan ik niks vinden over het bezoek van de NVAO. Waar heb je dat gevonden?
Wel heb ik op een ander forum (etronics) gelezen dat er meerdere mensen zijn waarvan de scriptie recent door een derde externe beoordelaar is afgekeurd.
Inmiddels wacht ik vandaag precies 9 weken op de uitslag terwijl het normaliter 4 weken zou moeten zijn. Echt belachelijk!!! Maar goed er is in mijn geval gelukkig nog hoop. Hoe had jou docent je concept eigenlijk beoordeeld? Mijn afstudeerdocent was er erg content mee dus het zou me des te meer verbazen als mijn scriptie wordt afgekeurd.

Groeten,

Kevin

Pat
Berichten: 70
Lid geworden op: 15-03-2009 11:12

Bericht door Pat » 28-11-2012 12:03

Eergisteren feedback gekregen op mijn conceptversie.
Pittig (maar eerlijk gezegd wel fair) commentaar op de structuur van mijn document.

Het zal me wel weer een paar weken kosten om de aandachtspunten aan te pakken en te verwerken. Na de post's van Maaike ben ik echter wel blij met de kritische blik van mijn coach.

Zit er bij iedereen de vaart nog steeds een beetje in?

Groetjes Pat.
Laatste loodjes!
T4 en T5 ingezonden,...laatste 6 weken?!?!?!

Studeren, werken en kinderen,....pfff

kevin85
Berichten: 35
Lid geworden op: 02-09-2010 17:48

Bericht door kevin85 » 29-11-2012 16:16

Helaas is ook mijn scriptie door de derde beoordelaar afgekeurd. In overleg met mijn nieuwe afstudeerdocent ga ik aan een geheel nieuw onderwerp beginnen. Heb alleen nog geen enkel idee, iemand suggesties welke passen bij een overheidsorganisatie?
Gr. Kevin

Pat
Berichten: 70
Lid geworden op: 15-03-2009 11:12

Bericht door Pat » 30-11-2012 11:23

Oooh man,....dat is echt niet relaxed.
Ik vind het persoonlijk toch wel een beetje bijzonder dat eerder geaccepteerde documenten alsnog afgekeurd worden. een extra beoordelingsmoment voor inzending zou, mijns inziens, geen overbodige luxe zijn.

Ik kan me voorstellen dat dit erg demotiverend is!!

Succes met het zoeken naar een nieuw onderwerp.
Het is volgens mij goed om naar een onderwerp waarin je veel concrete statistische gegevens kan analyseren. Daarom baal ik dat ik uiteindelijk mijn enquête niet heb mogen uitzetten,...mijn statistische analyse is daardoor ook niet erg sterk.

groeten Pat
Laatste loodjes!
T4 en T5 ingezonden,...laatste 6 weken?!?!?!

Studeren, werken en kinderen,....pfff

Mw.Maaike
Berichten: 55
Lid geworden op: 27-10-2011 16:40

Bericht door Mw.Maaike » 03-12-2012 08:54

Kevin, wat vervelend en wat een teleurstelling. Heel veel sterkte met weer opladen en zoeken naar een ander onderwerp.
Bij een overheidsinstelling Klanttevredenheid? Klachtenafhandeling? Werk van de ombudsman op een specifiek terrein?
Na een goed telefoongesprek met mijn nieuwe begeleider probeer ik de draad weer ergens op te pikken. Morgen weer een gesprek met de begeleider op mijn werk en ik ben nog allerlei extra gegevens aan het naspeuren via HRD.

dorientjuh
Berichten: 30
Lid geworden op: 17-01-2010 20:49

Bericht door dorientjuh » 13-12-2012 13:23

Hallo Kevin en Maaike,

Met volle verbazing lees ik jullie berichten. Ik had al een tijdje niet meer op het forum gekeken namelijk.
Vreemd dat een concept goedgekeurd kan worden door jullie afstudeerbegeleider, maar dan vervolgs afgekeurd wordt door een 2/3e persoon. Dat zou niet moeten kunnen, althans in mijn ogen. Het lijkt mij dat een afstudeerbegeleider voldoende kwaliteiten moet hebben om jullie tijdens het proces van het schrijven van de afstudeeropdracht op een juiste manier te begeleiden en sturen.

Heel veel succes toegewenst in het verdere traject!
Kevin veel succes met het schrijven van een geheel nieuw onderzoek.

Groetjes,
Dorien.

Marianne
Berichten: 1
Lid geworden op: 17-04-2009 18:00

Bericht door Marianne » 16-12-2012 19:04

:roll:

kevin85
Berichten: 35
Lid geworden op: 02-09-2010 17:48

Bericht door kevin85 » 18-12-2012 22:58

Bedankt voor jullie reacties! Heb inmiddels een klacht ingediend bij de LOI en zij gaven aan dat ze mijn klacht uiterst serieus nemen. Ben benieuwd naar het vervolg, want het blijft een vreemde gang van zaken!
Ondertussen ben ik me aan het richten op een nieuw onderwerp, want ik wil deze opleiding zo snel mogelijk afronden . Wordt vervolgd!
Alvast fijne feestdagen en succes met jullie afstudeertraject!

Gr. Kevin

Plaats reactie

Terug naar “Afstudeerzitting”