Wat kan ik verwachten?

Hoofdfase HBO Management - Afstudeerzitting
Plaats reactie
kevin85
Berichten: 35
Lid geworden op: 02-09-2010 17:48

Wat kan ik verwachten?

Bericht door kevin85 » 15-06-2011 17:03

Hoe ziet het afstudeertraject eruit?
Ben nog niet zover maar wel erg bnieuwd. :D :?:

bakkere
Site Admin
Berichten: 106
Lid geworden op: 12-01-2009 18:55

Bericht door bakkere » 15-06-2011 20:51

Kevin,

Ik ga hopelijk binnenkort starten met afstuderen. Ik heb een brief gehad dat ik moet doorstromen in de nieuwe afstudeermethodiek. Vroeger ging het postaal. Tegenwoordig digitaal. Per 1 juli weet ik meer want dan krijg ik toegang tot mijn afstuderen via de campus.

Groet, Erik.

kevin85
Berichten: 35
Lid geworden op: 02-09-2010 17:48

Bericht door kevin85 » 18-06-2011 19:07

Als je het weet, hoor ik het graag :D Thanks!

bakkere
Site Admin
Berichten: 106
Lid geworden op: 12-01-2009 18:55

Afstuderen nieuwe manier

Bericht door bakkere » 17-07-2011 14:13

Ik heb onder mijn studieopdrachten nu een aangepaste Afstudeeropdracht. Hierin staat precies wat je moet doen. Er zijn diverse pdf's te downloaden. Ook is hier een PDF Onderzoeksvaardigheden bij van dik 400 blz. Deze heb ik ook opgevraagd bij de LOI zodat ik hem zelf niet hoef te printen.

Dit is de tekst die staat vermeld bij de 1e opdracht (469)

Na goedkeuring van het geleideformulier door uw afstudeerdocent, kunt u beginnen met het plan van aanpak.

Neem voordat u het plan van aanpak opstelt de module Onderzoeksvaardigheden goed door. Deze module gaat over onderwerpen als de opbouw van een onderzoeksrapport, het formuleren van onderzoeksvragen, het toepassen van onderzoeksmethoden, het verzamelen van informatie, het analyseren van data en het opstellen van een conclusie. Vervolgens stelt u een plan van aanpak op volgens de richtlijnen die in de afstudeeropdracht vermeld staan.
Stuur uw plan van aanpak in onder inzendcode 081T1

bakkere
Site Admin
Berichten: 106
Lid geworden op: 12-01-2009 18:55

Afstudeeropdracht

Bericht door bakkere » 16-08-2011 09:01

Het afstuderen ziet er als volgt uit:

- <Leeropdracht> Doornemen afstudeeropdracht (pdf met beschrijving van de afstudeeropdracht, richtlijnen en beoordelingscriteria + de procedure afstudeertraject)
- <Leeropdracht> Doornemen handleiding afstudeerverslag (pdf met uitleg hoe het verslag eruit moet komen te zien, verdieping op de afstudeeropdracht pdf)
- <Inzendopdracht open vragen> Invullen geleideformulier (pdf die je moet invullen met Persoonlijke gegevens, bedrijfsinformatie, projectinformatie, onderwerp afstudeeropdracht met een toelichting of er intern al iets aan die opdracht is gedaan. En tevens het belang van de opdracht voor de organisatie)
- <Inzendopdracht open vragen> Bepalen afstudeeropdracht
- <Inzendopdracht open vragen> Lezen onderzoeksvaardigheden (pdf met 424 blz. - apart op te vragen op papier bij de klantenservice)
- <Inzendopdracht open vragen> Plan van Aanpak opstellen nav afstudeeropdracht en inzenden
- <Leeropdracht> Feedback verwerken, PvA aanpassen en opnieuw versturen (indien nodig)
- <Leeropdracht> Onderzoek starten en vastleggen in verschillende versies. Het verloop wordt nl. tijdens het mondeling besproken
- <Inzendopdracht open vragen> Schrijf de 1e 2 hoofdstukken
- <Leeropdracht> Feedback verwerken van de 1e 2 hoofdstukken
- <Inzendopdracht open vragen> Conceptversie afstudeerverslag insturen (5 hoofdstukken)
- <Inzendopdracht open vragen> Feedback verwerken conceptversie
- <Inzendopdracht open vragen> Definitieve versie afstudeerverslag insturen
- Na akkoord doorgang in het afstudeertraject en kan er mondeling examen aangevraagd worden. Nog geen cijfer
- De mondelinge afstudeerzitting

kevin85
Berichten: 35
Lid geworden op: 02-09-2010 17:48

Bericht door kevin85 » 29-01-2012 20:36

Hoi Erik,

Hoe vordert je afstudeeropdracht? In eerste instantie was mijn afstudeeronderwerp afgekeurd, maar na wat aanpassingen mag ik nu gelukkig starten met me scriptie.
Momenteel ben ik druk bezig met me plan van aanpak.
Succes!

Groeten,

Kevin

bakkere
Site Admin
Berichten: 106
Lid geworden op: 12-01-2009 18:55

Bericht door bakkere » 30-01-2012 09:39

Kevin,

Ik heb nu een coach toegewezen gekregen. Ik had een onderwerp gekozen maar die is afgeschoten. Ben nu bezig met een nieuw onderwerp. Dat wil ik de komende weken verder uitwerken.

Wens je veel succes de komende tijd. Ben benieuwd naar je vorderingen.

Groet, Erik.

Pat
Berichten: 70
Lid geworden op: 15-03-2009 11:12

Bericht door Pat » 01-02-2012 12:56

Hoi Erik en Kevin,...

Ik heb volgende week een afspraak bij onze PO&O-afdeling om samen eens te kijken naar de mogelijkheden om binnen onze organisatie een afstudeeropdracht te gaan maken.

Zijn jullie al ver in de startprocedure?
Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden als ik een voorstel doe naar mijn (nog toe te wijzen) coach?

Ik heb intussen de module onderzoeksvaardigheden op papier thuis gekregen. Deze neem ik diagonaal door zodat ik een beetje een idee heb van het onderzoeksproces. De module is geen officieel onderdeel van mijn opleiding maar ik heb 'm op advies van dit forum toch opgevraagd. Hier heeft LOI niets voor gerekend,...erg netjes!

Ik hoor graag van jullie,...wie weet kunnen we elkaar een hart onder de riem steken tijdens deze laatste loodjes,...of uh,...loden.
Laatste loodjes!
T4 en T5 ingezonden,...laatste 6 weken?!?!?!

Studeren, werken en kinderen,....pfff

kevin85
Berichten: 35
Lid geworden op: 02-09-2010 17:48

Bericht door kevin85 » 03-02-2012 14:49

Hoi Pat,

Ook ik heb binnen mijn organisatie gevraagd waar behoefte aan is en of ik dat kon combineren met mijn afstudeeropdracht. Zo gezegd zo gedaan, (DACHT IK) haha,...maar na 2x het geleideformulier te hebben ingevuld is mijn opdracht eindelijk goedgekeurd. Ook is er enkele keren contact opgenomen met mijn begeleider waarin de docent wat verduidelijking wilde hebben. Op zich een goede zaak, want zo laat LOI wel zien dat je niet zomaar ''even'' afstudeert en HBO werk en denkniveau toch wel is vereist.
De reden dat mijn opdracht in eerste instantie was afgekeurd was omdat het onderwerp te mager was voor een laatstejaars HBO-student. Men wil zien dat het onderwerp niet voor de hand liggend en enigszins complex is. Inmiddels is mijn plan van aanpak ook goedgekeurd en kan ik aan de slag met het ''grote'' werk. Als jullie (jij en Erik) een voorbeeld willen van mijn plan van aanpak moet je even een PM sturen met je emailadres erin.
Veel succes met de laatste onderdelen en als ik ergens mee kan helpen dan hoor ik het graag.

Groeten,

Kevin

bakkere
Site Admin
Berichten: 106
Lid geworden op: 12-01-2009 18:55

Bericht door bakkere » 04-02-2012 08:28

Hoi Kevin,

Ook ik heb hetzelfde gehad. Ze hebben aangegeven dat mijn afstudeeronderwerp behoorlijk zwaar moet zijn. Mijn onderwerp lag ook te veel voor de hand vond mijn coach. Ze maakt trouwens wel alle tijd om met mij te sparren en te praten over mijn afstuderen. Dat vind ik wel heel prettig. Dit heb ik nog niet eerder zo van de LOI meegemaakt. Dit heeft ook te maken met die ellende van Hogeschool InHolland en wat er op de journalistiek opleiding van de Windesheim is voorgevallen.

Heb veel vertrouwen in mijn afstuderen op deze manier. Gaat helemaal goed komen. Alhoewel ik het nog wel 'even' moet doen natuurlijk ;-)

Jullie veel succes en hoor graag jullie vorderingen.

Plaats reactie

Terug naar “Afstudeerzitting”