Wat kan ik verwachten?

Hoofdfase HBO Management - Afstudeerzitting
Plaats reactie
Eline
Berichten: 9
Lid geworden op: 21-06-2011 16:06

Hart onder de riem

Bericht door Eline » 21-08-2013 22:24

Hoi allemaal,

Even een positief bericht: morgen word ik verwacht bij de afstudeerzitting!
Achteraf herken ik gelukkig weinig van eerdere berichten. Mijn begeleidster (mw. Petra-Ellen van Harten) was van A tot Z kritisch, maar wel opbouwend en meedenkend. We hebben gemaild en gebeld tijdens het traject en na vier maanden zwoegen lag de eindversie klaar. Deze heb ik eind juni ingeleverd. Daarna is geconstateerd dat alle vereiste documenten/ certificaten/ vrijstellingen akkoord zijn en is de zitting gepland.
Uiteraard ben ik heeeeel benieuwd wat ik morgen op mijn bordje krijg. Ik hoop dat het soepel verloopt, al begin ik wel zenuwachtig te worden. Veel kennis is langzaam weggezakt, dus ik hoop dat ze niet te diep graven op managementtheorieen etc. Natuurlijk wel het eea voorbereid over de organisatie waar de opdracht is uitgewerkt. Op hoop van zege!

Zal snel laten weten of ik geslaagd ben. En voor de huidige afstudeerders; doorzetten, het kan, het komt goed!

Groet,
Eline :D

Eline
Berichten: 9
Lid geworden op: 21-06-2011 16:06

Geslaagd!

Bericht door Eline » 22-08-2013 23:05

Jippie!! Vanmorgen officieel afgestudeerd!

Het gesprek viel me erg mee. Eigenlijk had ik geen idee wat ik kon verwachten.
Heb gister nog snel wat basistheorie doorgelezen, en natuurlijk m'n scriptie. Achteraf bleek die voorbereiding redelijk overbodig.
Voor de afstudeerders even wat vragen die ze mij stelden:
- hoe ben je tot dit onderwerp gekomen
- wat vinden ze er intern van
- in hoeverre ben je op weerstand gestuit en hoe ben je daarmee omgegaan
- wat vond je het meest lastig in het afstudeertraject
- waar ben je jezelf tegen gekomen
- waarvan heb je het meeste geleerd
- wat is de grootste fout die je gemaakt hebt tijdens het traject
- wat zou je de volgende keer anders doen
- inzake bepaalde conclusies: waarom heb je X niet opgenomen, of juist wel
- hoe is het onderzoek verlopen
Portfolio: nauwelijks vragen..... die had ik gaandeweg bij de scriptie al beantwoord.

Belangrijkste is: wees jezelf! Ze toetsen vooral of jij snapt wat je gedaan hebt en waarom, en of je beschikt over zelfkritiek/ reflectie. Daarnaast willen ze ook kijken of je verder kunt nadenken over het onderwerp, buiten je scriptie om. Dus ook toekomstgericht: wat ga je er nu mee doen, wat wil je ermee bereiken? En ze willen ontdekken of je de scriptie wel echt zelf geschreven hebt: sommige mensen schijnen zelf een lijntje te houden met de docent, en schakelen iemand anders in (of een bureau) om voor hen de scriptie te schrijven. Als jij veel weet van de scriptie, het bedrijf en je eigen ontwikkeling dan is de afstudeerzitting een formaliteit. Ik vond het een leuk gesprek!

Iedereen ontzettend veel succes toegewenst met de laatste loodjes. Nogmaals: doorzetten, het kan echt!!

Groet,
Een heeeeeele blije Eline

olaf
Berichten: 5
Lid geworden op: 08-10-2010 08:18

Proficait!

Bericht door olaf » 27-08-2013 21:17

Hoi Eline,

Van harte! Super goed gedaan!
Nu lekker genieten van de verdiende studierust!

Groet,

Olaf

dorientjuh
Berichten: 30
Lid geworden op: 17-01-2010 20:49

Bericht door dorientjuh » 04-09-2013 12:11

Van harte eline!!!

kevin85
Berichten: 35
Lid geworden op: 02-09-2010 17:48

Bericht door kevin85 » 13-12-2013 19:23

Beste mensen,

Vandaag ben ik ook eindelijk afgestudeerd :D Was een pittig gesprek maar wel te doen.
De nadruk van het gesprek ligt op de gebruikte theorie en de onderzoeksopzet. Ook wordt er gevraagd welke competenties je hebt ontwikkeld en welke nog voor verbetering vatbaar zijn. Ik had aantekeningen gemaakt die ik mocht gebruiken.
Tip: maak aantekeningen en wees kritisch over je scriptie (denk na over wat je anders had kunnen doen)
Sluit aardig aan bij het verhaal vam Eline! By the way nog gefeliciteerd Eline!!!

Groeten,

Kevin :wink:

olaf
Berichten: 5
Lid geworden op: 08-10-2010 08:18

Proficiat !

Bericht door olaf » 13-12-2013 20:14

Kevin,

Van harte gefeliciteerd! Aan doorzettingsvermogen ontbreekt het jou niet!
Geniet er van!

Johan
Berichten: 34
Lid geworden op: 05-05-2009 10:48

Bericht door Johan » 30-12-2013 16:51

Super! Proficiat aan de afgestudeerden!

Ik heb zelf een verlenging aangevraagd, want ik bleef maar een njet krijgen op mn plan van aanpak. Hopelijk keuren ze deze versie goed, en kan ik eindelijk de scriptie zelf verder afwerken :)

Maar goed om te weten dat het echt mogelijk is :-)

Groetjes,

Plaats reactie

Terug naar “Afstudeerzitting”