Hoe moeilijk maak je je scriptie?

Hoofdfase HBO Management - Kwaliteitsmanagement dmv een NEMAS-examen
Tien
Berichten: 28
Lid geworden op: 01-12-2011 09:42

Hoe moeilijk maak je je scriptie?

Bericht door Tien » 14-12-2011 21:30

Dag allemaal,

Hoe moeilijk ga je het tav je scriptie maken?
Pak je een onderwerp/vraagstuk wat te doen is zodat je meer kans hebt het te halen?
Of kies je voor een zwaardere materie zodat je meer uitdaging hebt maar het ja natuurlijk ook meer tijd en inzet kost (wat je eigenlijk niet hebt...)

Ik zit zelf nog te dubben...

hoor het graag!
Tinyta
Groet,
Tinyta de Rooy

HBO Management
sinds jan 2008

bakkere
Site Admin
Berichten: 106
Lid geworden op: 12-01-2009 18:55

Bericht door bakkere » 15-12-2011 08:45

Tinyta,

Een scriptie maken is het meest verschrikkelijke wat er is. Tenminste dat heb ik zo ervaren. Het is wel fantastisch als je hem af hebt. En idd je moet een afweging maken tussen een zwaar traject en tijd.
Als je nog niet eerder 1 hebt gemaakt dan zal ik eerst beginnen met een 'makkelijke' met een onderwerp die dicht bij je ligt. Je kunt later b.v. bij je afstuderen kiezen voor een zwaar onderwerp wat veel tijd in beslag neemt.

Als je vragen hebt mag je me altijd mailen.

Groet, Erik.

Germa
Berichten: 3
Lid geworden op: 30-08-2010 15:15

scriptie

Bericht door Germa » 07-02-2012 18:51

Hallo,

Ik ben begonnen met het onderdeel KM, met behulp van het boek van Ron Emmerik. Daarnaast de powerpoints zijn ook prettig op het internet. Horen bij het boek.
Nu alleen het scriptie nog......

Ik vind het heel moeilijk om een vraag onderwerp te kiezen. Het verslag zie ik wel zitten maar het onderwerp???
Hoe formuleer je dit. mbv probleem/vraagstelling neem ik aan?

En ligt het vast waar het over moet gaan.....

Sorry ik snap er niks van.
Wie kan me weer een zetje in de juiste richting geven.

bakkere
Site Admin
Berichten: 106
Lid geworden op: 12-01-2009 18:55

Bericht door bakkere » 08-02-2012 11:47

Germa,

Je mag me wel een keer bellen. Stuur me maar even een pm of email en dan wisselen we contactgegevens uit.

Pat
Berichten: 70
Lid geworden op: 15-03-2009 11:12

Bericht door Pat » 12-02-2012 10:28

Hoi hoi,...

De scriptie is veel werk maar is best wel te doen als je zelf ook daadwerkelijk met het onderwerp aan de slag gaat. Als je de structuur aanhoudt die door LOI gegeven wordt dan is het allemaal wel haalbaar. Natuurlijk heb je ook nog de steun van je corrector/begeleider van LOI, die geeft wel aan waar je concept-versies nog aanvulling nodig hebben.

Ook op de site van Associatie kan je lezen aan welke eisen je scriptie moet voldoen. Je kan een PDF downloaden met de examen-eisen op:
http://www.associatie.nl/examen/28.html

Nogmaals,..in mijn ogen veel werk maar wel haalbaar!

Groetjes Pat
Laatste loodjes!
T4 en T5 ingezonden,...laatste 6 weken?!?!?!

Studeren, werken en kinderen,....pfff

dorientjuh
Berichten: 30
Lid geworden op: 17-01-2010 20:49

Bericht door dorientjuh » 15-02-2012 13:44

Hallo allemaal,

Ook ik ben druk bezig met kwaliteitsmanagement.
Heb inmiddels het boek van Ron emmerik bijna uit en een samenvatting gemaakt.
Fijn boek om te lezen.

Ik loop er alleen tegen aan dat ik nog helemaal geen idee voor mijn scriptie heb.
Ik ben zelf werkzaam in de gehandicaptenzorg als begeleider, dus mijn opleiding sluit ook niet echt aan bij de functie die ik nu bekleed.
Lastig, voor personeelsmanagement had ik zomaar een idee, maar momenteel weet ik het even niet.

Groetjes,
Dorien.

Mw.Maaike
Berichten: 55
Lid geworden op: 27-10-2011 16:40

Bericht door Mw.Maaike » 15-02-2012 14:42

Dorien
je zou iets kunnen schrijven over het zorgplan dat er is (of niet is) en hoe clienten hun zorg ervaren. En wellicht is iets over voeding en kwaliteit van de maaltijd (niet alleen de voedingswaarde, ook de ervaring) iets?

ekrauweel
Berichten: 14
Lid geworden op: 10-01-2010 19:27

Bericht door ekrauweel » 16-02-2012 10:28

Ik heb mijn scriptie gedaan over leveranciersbeoordeling, uitgangspunt hierbij was dat een goede leveranciersbeoordeling moest worden gedaan op basis van vooraf vastgestelde prestatieindicatoren. Wellicht kun je hier iets mee doen.

Germa
Berichten: 3
Lid geworden op: 30-08-2010 15:15

keuze onderwerp

Bericht door Germa » 16-02-2012 20:30

Helaas is ook het kiezen van een onderwerp mijn grootste drama.

Ik ben filiaalmanager in een ruitersportzaak, helemaal onderaan in een mega grote keten.
Een onderwerp met betrekking tot de keten kan ik slecht informatie bemachtigen. Ik moet dus uitgaan van de gedachten "alleen mijn winkel"

Ik heb een essentieel probleem, totaal geen brandveiligheid. één brandblusser (niet eens gecertificeerd), nood uitgangen geblokkeerd en opslot etc.
Mijn visgraad diagram zie ik helemaal voor me; probleem --> de brandveiligheid is niet op orde. De diverse M's kan ik ook invullen.

Echter twijfel ik ontzettend of dit eigenlijk wel een onderwerp is met betrekking tot de opdracht, een scriptie over kwaliteitszorg.

Kan iemand mijn twijfel wegnemen of me een advies geven?

Dankjewel!

Pat
Berichten: 70
Lid geworden op: 15-03-2009 11:12

Bericht door Pat » 16-02-2012 20:40

Hoi Gemma,

Je kan je idee ook voorleggen aan je (toekomstige) begeleider van LOI.
Als je via de digitale leeromgeving je vraag instuurt onder het juiste vak (en eerste inzendcode) dan krijg je meestal binnen een redelijk termijn een antwoord. Ik ben vorige jaar prima begeleid door mijn docent. Het is altijd fijn om van forumleden te horen wat ze ergens van vinden maar uiteindelijk gaat het erom dat je opleider het onderwerp goedkeurt.

Groetjes Pat
Laatste loodjes!
T4 en T5 ingezonden,...laatste 6 weken?!?!?!

Studeren, werken en kinderen,....pfff

Plaats reactie

Terug naar “Kwaliteitsmanagement (NEMAS)”