lotgenoot gezocht / onderwerpen scriptie

Hoofdfase HBO Management - Kwaliteitsmanagement dmv een NEMAS-examen
Plaats reactie
Corina
Berichten: 10
Lid geworden op: 22-04-2010 12:29

lotgenoot gezocht / onderwerpen scriptie

Bericht door Corina » 24-06-2011 14:32

Ik ben vandaag gestart met Kwaliteitsmanagement. Hierna moet ik alleen nog de afstudeerrichting en daarna afstuderen.
Daarbij loop ik tegen een klein probleempje aan: Sinds 1 februari jl. heb ik geen baan meer.
Enerzijds is dat gunstig want ik heb van 1 februari tot nu 3 vakken kunnen afronden, maar bij het maken van de scriptie is het wat lastiger dat ik niet meer in een organisatie zit.

Wie van jullie is er momenteel nog meer bezig met Kwaliteitsmanagement en wie zijn er bereid om te vertellen over welke onderwerpen zij hun scriptie hebben gedaan om te kijken of ik wel de goede kant op ga?
Ik ben praktijkmanager geweest in een huisartsenpraktijk en ik wil een onderwerp specifiek voor de huisartsenwereld gaan behandelen (praktijkaccreditering voor huisartsen), maar ik weet niet zeker of dat wel kan.
Ik zou eigenlijk vanuit de organisatie begeleid worden bij mijn scriptie, maar nu sta ik er alleen voor.


Corina Martin

ekrauweel
Berichten: 14
Lid geworden op: 10-01-2010 19:27

Bericht door ekrauweel » 24-06-2011 15:21

Ik heb mijn scriptie over een leveranciersbeoordeling/leveranciersmanagement gedaan, en daarin de link gelegd naar de uiteindelijke kwaliteit van mijn eigen organisatie.

De begeleiding vanuit LOI was vrij behoorlijk, dus daar heb je wel wat aan.

Groeten, Erik

Eline
Berichten: 9
Lid geworden op: 21-06-2011 16:06

Bericht door Eline » 17-09-2011 21:58

Hoi Corina,

Lukt het met kwaliteitsmanagement? Balen dat je geen baan meer hebt! Dat maakt het niet makkelijker voor je.
Ik ben afgelopen week gestart met kwaliteitsmanagement. Zojuist alle eisen voor de scriptie op een rijtje gezet en ben gestart met het lezen van het boekje 'scriptieproblemen'. Dacht onder het mom 'een goed begin is het halve werk'.

Misschien kunnen we elkaar gaandeweg helpen, maar weet niet hoe ver je bent. Mijn plan is om de sciptie begin december klaar te hebben. Ik werk zelf in de zakelijke dienstverlening als intercedente. Binnen de organisatie ben ik eveneens auditer vanuit het regionaal kwaliteitsteam. Ieder kwartaal audit ik op andere vestigingen specifieke onderdelen van de dienstverlening, analyseer de uitkomsten en koppel deze terug aan de betrokken collega's met een plan van aanpak. Zelf zit ik nog te tubben over het onderwerp. Wil eigenlijk hier iets mee doen, of het bijvoorbeeld een doelmatig instrument is om onze dienstverlening continue te verbeteren. Maarja... wat is het moeilijk om een interessant en leuk onderwerp te kiezen!

Ben erg benieuwd hoe het jou vergaat tot zover... misschien kunnen we elkaar helpen, en soms even sparren bij twijfels?

Groetjes,
Eline

bakkere
Site Admin
Berichten: 106
Lid geworden op: 12-01-2009 18:55

Samenwerken?

Bericht door bakkere » 18-09-2011 14:55

Eline, volgens mij kan je als intercedente Corina vast wel aan een opdracht helpen bij een bedrijf die behoefte heeft aan een stukje kwaliteitsverbetering :-)

Daarnaast kunnen jullie dan samen de ervaringen delen. Lijkt me een win/win!

Suc6.

Groet, Erik.

Plaats reactie

Terug naar “Kwaliteitsmanagement (NEMAS)”