Hoe lang ben je ongeveer bezig met kwaliteitsmanagement??

Hoofdfase HBO Management - Kwaliteitsmanagement dmv een NEMAS-examen
nicky
Berichten: 40
Lid geworden op: 13-01-2009 13:43

Hoe lang ben je ongeveer bezig met kwaliteitsmanagement??

Bericht door nicky » 11-04-2010 14:27

Dag allemaal,

Zijn er mensen die dit al afgerond hebben? Ik zou graag willen weten hoe lang je hiermee ongeveer onderweg bent?

Ik zie reacties graag tegemoet.

groetjes,
astrid.

rdj
Site Admin
Berichten: 33
Lid geworden op: 13-01-2009 13:50

Examen

Bericht door rdj » 16-04-2010 14:20

Let op je kunt slechts op twee momenten examen doen. nl januari en juni.

Dus houd rekening met je planning. Je moet dit wel in 4 a 6 maanden kunnen doen.

Succes.

Remi

Pat
Berichten: 70
Lid geworden op: 15-03-2009 11:12

Ben ook bezig

Bericht door Pat » 17-04-2010 10:37

Hoi Nicky,...

Ik ben ook bezig met Kwaliteitsmanagement.
Ben zojuist met hoofdstuk 14 begonnen.
Het hangt natuurlijk veel van je studie-indensiteit af. Ik denk dat Remi met zijn schatting redelijk in de buurt komt. Ik heb echter nog geen enkel idee over het onderwerp van mijn scriptie. Ik ga er vanuit dat die ook nog wel de nodige tijd op zal slurpen.

Groeten Pat.
Laatste loodjes!
T4 en T5 ingezonden,...laatste 6 weken?!?!?!

Studeren, werken en kinderen,....pfff

Eline
Berichten: 9
Lid geworden op: 21-06-2011 16:06

Studie en scriptie kwaliteitsmanagement

Bericht door Eline » 21-06-2011 16:38

Ben benieuwd wie recent kwaliteitsmanagement heeft gedaan of er nog midden in zit?

Heb zelf vandaag examen leidinggeven gedaan. Goed gevoel over.
Ga op 15 september arbeids- en organisatiepsychologie doen.
Nu verwacht ik dat het ook verstandig is om alvast te starten met AOpsych gezien de dikke mappen theorie en de volledige scriptie. Nog geen idee van een onderwerp. Hoeveel tijd kost de scriptie ongeveer?
Had bedacht om de scriptie uiterlijk 1 november in te leveren, dan in januari 2012 het schriftelijke examen en de verdediging scriptie eind januari.
Gezien beide vakken in dit tijsbestek twijfel ik of dit haalbaar is... iemand ervaring?

geloof dat ik deze zomer 'moet' studeren in het zonnetje :-)

Groetjes,
Eline

Pat
Berichten: 70
Lid geworden op: 15-03-2009 11:12

Bericht door Pat » 21-06-2011 17:39

Hoi Eline,...

De tijd die je met een scriptie bezig bent hangt erg af van je onderwerp, je organisatie en of je zelf makkelijk tevreden bent. Je kan redelijk eenvoudig een voldoende scoren maar als je een beetje perfectionistisch bent aangelegd of ook daadwerkelijk een scriptie wil schrijven waar je stagebiedende organisatie iets aan heeft, dan ben je toch minimaal een maand of 3 bezig met onderzoek, analyse en aanbevelingen. Het hangt dus van een aantal factoren af. Ik heb twee weken geleden examen Kwaliteitsmanagement gedaan,...die 3 uur hadden we hard nodig.
Aanstaande zaterdag mondeling,...geen flauw idee wat ik moet verwachten.
Ach ja, ik ga er met een open houding in en we zien wel waar het schip strandt.

Groeten Pat
Laatste loodjes!
T4 en T5 ingezonden,...laatste 6 weken?!?!?!

Studeren, werken en kinderen,....pfff

bakkere
Site Admin
Berichten: 106
Lid geworden op: 12-01-2009 18:55

Ook ik heb examen KM gedaan

Bericht door bakkere » 22-06-2011 10:07

Donderdag 9 juni heb ik ook examen KM gedaan. Ik heb geen gebruik gemaakt van de stof van de LOI maar het boek van Ron Emmerik. Trek hiervoor minimaal 3 weken uit om deze te leren. Scriptie moest ik in 2 weken maken aangezien ik aan de deadline vast zat. Ik had nog uitstel gevraagd maar is niet toegekend.

Belangrijkste les is; maak iets. Beter iets dan niets. Het hoeft niet perfect.

Ook ik heb de volle 3 uur nodig gehad om het schriftelijk examen af te krijgen. Hopelijk krijg ik snel antwoord.

Ik zal mijn uitslag delen zodra ik hem binnen heb.

ekrauweel
Berichten: 14
Lid geworden op: 10-01-2010 19:27

.

Bericht door ekrauweel » 22-06-2011 11:46

Ik kan me aansluiten bij de tip hierboven om het boek Kwaliteitsmanagement van Emmerik aan te schaffen. De theorie van LOI is echt om gek van te worden zo veel! Op de website van de uitgever zijn ook powerpoints terug te vinden die het een en ander samenvatten.

Eline
Berichten: 9
Lid geworden op: 21-06-2011 16:06

Bericht door Eline » 22-06-2011 13:00

Dank voor alle informatie, ben erg benieuwd. Kijk al op tegen de dikke mappen studiestof. Maar het komt vast goed.
Ben zelf inderdaad enigzins perfectionistisch ingesteld, aan de andere kant: als ik het maar haal.
Hoop dat je mondeling zaterdag goed gaat Pat. Benieuwd hoe dat verloopt, wat voor vragen ze stellen.
Succes in ieder geval!

En Bakkere... in 2 weken de scriptie klaar? Had je 2 volledige weken om dit in elkaar te zetten? of al wat voorwerk gedaan etc?

Groetjes,
Eline

bakkere
Site Admin
Berichten: 106
Lid geworden op: 12-01-2009 18:55

Bericht door bakkere » 22-06-2011 13:16

Eline,

Mijn examen KM is een verhaal apart. Ik had heel weinig tijd maar heb toch alles af weten te krijgen. Ik heb in de aanloop naar Hoger Management ook contact gehad met iemand die al klaar was. Hier heb ik veel van geleerd. En dat is eigenlijk waar het om gaat. Dit heb ik weer kunnen gebruiken bij KM.

Zoals gezegd kan je het beste de LOI stof links laten liggen en het boek van Ron aanschaffen. Deze heeft alles samengevat in een zeer makkelijk leesbaar boek.

Verder kan ik je nog voorzien van meer tips. Ik heb je een linkedin uitnodiging gestuurd. Neem maar even contact op als je meer wilt weten.

Ps. mondeling is afgelopen zaterdag geweest. Bij mij ging het goed. Nu maar wachten op het cijfer.

Pat
Berichten: 70
Lid geworden op: 15-03-2009 11:12

Mondeling

Bericht door Pat » 25-06-2011 17:59

Vandaag mondeling gehad.
Ik vond het wel meevallen.
De vragen gingen vooral over de inhoud van mijn scriptie.
De examinatoren waren redelijk goed voorbereidt en stelde ook vragen m.b.t. dat onderwerp. Ik mocht zelf mijn scriptie ook erbij houden en kreeg de kans om naar de passage te bladeren waar ze vragen over stelde.
25 minuten waren snel voorbij.
Ik kreeg geen antwoord op de vraag of dit examen voor een positieve afloop zou hebben,...geen accute beoordeling dus,....dat vond ik wel jammer.
Nu dus wachten,.... :?
Laatste loodjes!
T4 en T5 ingezonden,...laatste 6 weken?!?!?!

Studeren, werken en kinderen,....pfff

Plaats reactie

Terug naar “Kwaliteitsmanagement (NEMAS)”