Hoe verloopt een stage

Hoofdfase HBO Management - Stage
Plaats reactie
rdj
Site Admin
Berichten: 33
Lid geworden op: 13-01-2009 13:50

Hoe verloopt een stage

Bericht door rdj » 12-11-2009 15:30

Ik ben bezig aan de eerste opdracht. Mijn stage begeleider vroeg zich af wat hij van de LOI kan verwachten. Gaat men hem bellen om dingen te checken?

Kan iemand mij daar meer over vertellen?

Groeten,

Remi

nicky
Berichten: 40
Lid geworden op: 13-01-2009 13:43

Re: Hoe verloopt een stage

Bericht door nicky » 12-11-2009 16:37

rdj schreef:Ik ben bezig aan de eerste opdracht. Mijn stage begeleider vroeg zich af wat hij van de LOI kan verwachten. Gaat men hem bellen om dingen te checken?

Kan iemand mij daar meer over vertellen?

Groeten,

Remi
Hoi Remi,

Nee, als het goed is heb je van te voren al je gegevens op gestuurd naar je LOI stagebegeleider. Dit krijg je teruggezonden met accoord of niet accoord. Als dit retour is bij jou, kun je beginnen aan je opdrachten. Het maakt niet uit in welke volgorde je dit doet. Je werk stagebegeleider wordt niet gebeld en er wordt geen contact mee opgenomen. Hij moet je beoordelingsformulieren invullen en ondertekenen. Deze stuur je mee met je opdracht. Vergeet niet bij de laatste opdracht inzendopgave 4 erbij te doen.
Ik hoop dat je aan dit antwoord genoeg hebt, anders lees ik het wel.

Groet,
Astrid.

Pat
Berichten: 70
Lid geworden op: 15-03-2009 11:12

Hoe uitgebreid ??

Bericht door Pat » 22-05-2010 12:00

Hoi Remi,...

Ik sta op het punt om aan mijn stageopdrachten te beginnen en vroeg me af hoe uitgebreid de opdrachten uitgewerkt moeten worden en kritisch er naar gekeken wordt door de beoordelaar van LOI - in mijn geval Carin Cuypers. De organisatie waar ik in werk is nogal groot (± 2300 werknemers) en is vorig jaar gefuseerd waardoor nu dus nogal een log apparaat is ontstaan. Denk jij dat ik de reorganisatie-opdracht zal mogen vereenvoudigen naar 'mijn' regio?

Mocht je tips hebben voor de opzet dan hoor ik dat ook graag.
Groeten Pat.
Laatste loodjes!
T4 en T5 ingezonden,...laatste 6 weken?!?!?!

Studeren, werken en kinderen,....pfff

nicky
Berichten: 40
Lid geworden op: 13-01-2009 13:43

Antwoord op: Hoe uitgebreid

Bericht door nicky » 22-05-2010 23:41

Dag Pat,

Je kunt je opdracht vereenvoudigen naar jouw regio! Ik werk in een bedrijf met allemaal verschillende afdelingen en heb zelf een afdeling genomen waar een reorganisatie mogelijk was. Dit was voor mij, een moeilijke afdeling. Ik had ook Carin Cuypers als beoordelaar en heb m'n stage afgerond met een 9 net als Remi! Weet niet wie Remi had. Je moet de opdrachten zorgvuldig invullen, jouw eigen stagebegeleider moet jouw beoordeling ook goed en vooral onderbouwt invullen, daarbij moet je je reflectieverslag ook zorgvuldig invullen als je aan al deze eisen voldoet, komt het goed! De eerste en laatste opdracht zijn niet zo moeilijk, dit doe ik even uit het hoofd, de eerste is een vergadering en de 3e een intervieuw, dit is niet spannend, het gaat vooral om de reorganisatie. Als je je beperkt tot één afdeling en daar een goede reorganisatie voor opstelt, is er niets aan de hand. Ik kan, helaas niet ingaan op mijn reorganisatie, maar de eerste 4 bladzijde gaat over hoe en het wat, daarna functiebeschrijvingen en daarna de opdracht die ik met de directeur heb besproken en de vragen die ik gesteld heb. Uiteindelijk is de reorganisatie op 4 blz. komen te staan en t/m pagina 35 de rest. Misschien kan ik je hier mee verder helpen. Als je nog vragen hebt, mail me even.

groetjes,
Astrid.

Pat
Berichten: 70
Lid geworden op: 15-03-2009 11:12

Bericht door Pat » 23-05-2010 09:46

Hoi Astrid,...

Bedankt voor je reactie.
Ik ga er komende weken mee aan de slag. Als ik vastloop dan weet ik je te vinden.

Groeten Pat
Laatste loodjes!
T4 en T5 ingezonden,...laatste 6 weken?!?!?!

Studeren, werken en kinderen,....pfff

Plaats reactie

Terug naar “Stage”