Let op! Eisen NEMAS-examens t.o.v. toevoegingen LOI

In dit forum kan je al je berichten kwijt die direct betrekking hebben op de LOI HBO Management en die van algemene aard zijn.
Plaats reactie
PVGeldrop
Berichten: 5
Lid geworden op: 15-07-2010 15:25

Let op! Eisen NEMAS-examens t.o.v. toevoegingen LOI

Bericht door PVGeldrop » 17-03-2015 14:55

Ik heb een tijdje geleden de examens NEMAS HRM en NEMAS Advanced Management afgelegd, en voor diegenen die ze nog moeten doen:

De toevoegingen op de lesstof die de LOI zijn bijzonder onvolledig en zeker niet voldoende als voorbereiding op de NEMAS examens. Het detailniveau dat de NEMAS hanteert in de examens gaat aanzienlijk verder dan de lesstof van de LOI. Ik heb de LOI hierop geattendeerd, maar verwacht niet dat ze hier snel actie op ondernemen. Dus, voor diegenen die nog mogen: haal op de website van de NEMAS de actuele exameneisen op en bestudeer de daar beschreven modellen/auteurs in detail. Een simpel voorbeeld: de stof van de LOI beschrijft op hoofdlijnen dat Caluwé 'een kleurenmodel heeft ontwikkeld voor verandertrajecten', zonder verder enige informatie over welke kleuren/doelgroepen/tactieken, etc. In het examen van de NEMAS wordt dit WEL gevraagd (b.v. 'het hanteren van opleidingsinstrumenten past het best bij doelgroep.. '). Hetzelfde geldt voor de kubus van Pol (ik kreeg daar 2-3 vragen over). Op het NEMAS Advanced Management examen kwamen zelfs 1 of 2 vragen aan bod die niet eens vermeld staan in de toevoegingen van de LOI.

Dus, doe uzelf een groot plezier en verdiep je aanvullend in deze stof. De exameneisen (en hoe verwacht wordt dat de kandidaat deze kent (toepassen/kennis/etc) zijn te vinden op de website van de Associatie.

Succes!

Plaats reactie

Terug naar “Algemene opleidingszaken”