Examen Hoger Management 13 Januari 2011

Uitstroomvariant HBO Management - Hoger management dmv een NEMAS-examen
Plaats reactie
bakkere
Site Admin
Berichten: 106
Lid geworden op: 12-01-2009 18:55

Examen Hoger Management 13 Januari 2011

Bericht door bakkere » 14-01-2011 09:46

Gisteren examen gedaan. Het was hard werken en heb 8,5 kantje volgeschreven en bijna alle 3 uur volgemaakt. De vragen waren goed te doen. Ik had dit keer ook heel goed gestudeerd. Derhalve wil ik even laten weten hoe je voor dit examen het beste kan leren:

- Koop het boek van Heijnsdijk - Vitale Organisatie. Lees dit boek minstens 1 keer aandachtig door.
- Bestudeer de eerste 4 hoofdstukken en leer deze helemaal uit je kop. Gaat om de strategische-, ontwerp- en stuurvariabelen. Dit is de basis. Deze moeten zo uit je mouw rollen. Als je 's nachts wakker gemaakt wordt moet je ze allemaal kunnen opdreunen.
Het is te vergelijken met statistiek. Als je eenmaal de formules snapt kan je ze eindeloos toepassen. Dat is met dit ook zo. De rest van het boek is een verdieping en geeft nog meer inzicht.
- Daarnaast moet je op de site http://123management.nl/ ook alles lezen; Strategie, Structuur, Cultuur, Mensen. Dit geeft je nog meer verdieping.
- Ik heb naast het bovenstaande ook nog een analyse gemaakt van alle examens. Dus welke onderwerpen vragen ze. Welke komen regelmatig terug. Wat is de vraagstelling etc.
- Samenvatting van het boek van heijnsdijk is via studentsonly te verkrijgen. Dit is ook een aanrader.

Het is veel lezen maar je zult zien dat alles gaat zakken en dat je uiteindelijk de grote lijnen ziet.

Weet nog niet wat mijn cijfer wordt. Ik krijg pas in maart bericht.

Plaats reactie

Terug naar “Hoger management (NEMAS)”