NIeuwe contactdag voor afstudeerscriptie

Hoofdfase HBO Management - Afstudeerzitting
Plaats reactie
Johan
Berichten: 34
Lid geworden op: 05-05-2009 10:48

NIeuwe contactdag voor afstudeerscriptie

Bericht door Johan » 29-05-2012 11:53

Hoi iedereen.

Ik kreeg een bericht dat er een contactdag werd georganiseerd om wat meer inzicht te geven in de afstudeerscriptie en dergelijke.
Ik kon helaas niet gaan... is er iemand geweest die z'n ervaringen wil delen??

Groetjes!

Mw.Maaike
Berichten: 55
Lid geworden op: 27-10-2011 16:40

Bericht door Mw.Maaike » 29-05-2012 20:30

de bijeenkomst is a.s. zaterdag 2 juni.
Ik zal goed opletten en als er wat nuttigs wordt gezegd, dan post ik wel even.

Mw.Maaike
Berichten: 55
Lid geworden op: 27-10-2011 16:40

Bericht door Mw.Maaike » 02-06-2012 21:01

Best een leuke bijeenkomst vandaag in Utrecht. Nog een paar forummers ontmoet, leuk om eens een gezicht bij het verhaal te zien. Hierbij even in het kort wat van wat besproken is.Als het goed is, krijgen we nog de PPT toegestuurd (of uitgedeeld?, ik was een uurtje eerder naar huis)...

Bemoedigende woorden Er is een eindpunt. en Het hoeft niet perfect.

Het is wel belangrijk dat je het Plan van Aanpak stevig neerzet.
Afstuderen Je moet zelfstandig een vraagstuk kunnen aanpakken en oplossen en daar een passend verhaal bij schrijven, wat je toelicht in je mondeling.
Daarna hebben we het over het afstuderen zelf gehad (doolhof) en hoe je omgaat met je tijd Belangrijke dingen eerst en maak je scriptie/studie belangrijk.

tijdsverdeling 40 uur geleideformulier, 80 uur Plan van Aanpak, Hoofdtekst 160 uur, concept 120 uur, definitieve tekst 120, afstudeerzitting 40 uur, samen 560 uur. Er zijn wat valkuilen stapelen (blijven doorgaan met bronnen verzamelen), heel veel data verzamelen, alles goed op willen schrijven, denken dat je na het schrijven van de conclusie klaar bent.

Wat je wel moet doen richten op de doelgroep (geinteresseerde leek) dus het centrale thema uitleggen, de theorie toelichten, verbinden met je praktijk (onderzoek) en laten zien dat je de theorie begrijpt.
De afstudeerzitting is pas als alle examens gehaald zijn. Je kunt wel je goedgekeurde scriptie inleveren en als het laatste examen binnen is,spreek je het afstuderen af.

Pat
Berichten: 70
Lid geworden op: 15-03-2009 11:12

Bericht door Pat » 03-06-2012 11:47

Hoi hoi,...

Ook ik ben gisteren bij de Kick-Off aanwezig geweest. En Maaike,...inderdaad leuk om nu gezichten te kunnen koppelen aan de namen waarmee we via het forum contact hebben.

Op weg naar huis schoot mij pas te binnen dat we de hand-outs van de PPT niet hebben ontvangen. In de loop van de week ga ik proberen om deze alsnog via LOI te ontvangen.

In het laatste gedeelte hebben we in groepjes bij elkaar gezet om een goede centrale vraag te formuleren en daarna nog een blok waarin we onderzoeksvragen moesten formuleren die het antwoord op de centrale vraag in werkbare vraagstukken opdelen.

Voor mij was het "Gedeelde smart effect" een toegevoegde waarde. Na zo'n dag ervaar ik toch wat meer dat ik niet de enige ben die z'n vrije tijd aan het opofferen is en worstelt met studiedillema's.
Laatste loodjes!
T4 en T5 ingezonden,...laatste 6 weken?!?!?!

Studeren, werken en kinderen,....pfff

dorientjuh
Berichten: 30
Lid geworden op: 17-01-2010 20:49

Bericht door dorientjuh » 03-06-2012 20:35

Hallo

Ook ik vond het interessant. Gaf wel weer even wat motivatie om verder te gaan.
Patrick: we hebben ons emailadres achter gelaten. Dit was zodat ze ons de hand outs via de mail gaan toesturen.
Wanneer ik ze binnen heb, stuur ik ze wel even naar jou toe Maaike. Volgens mij was jij al weg toen we onze emailadressen opschreven, toch?

Groetjes,
Dorien.

Mw.Maaike
Berichten: 55
Lid geworden op: 27-10-2011 16:40

Bericht door Mw.Maaike » 04-06-2012 14:34

oh fijn bedankt Dorien.

dorientjuh
Berichten: 30
Lid geworden op: 17-01-2010 20:49

Bericht door dorientjuh » 04-06-2012 22:50

Zojuist de handouts ontvangen via de mail.
Mocht iemand deze ook willen hebben, stuur me dan maar even een priveberichtje en dan stuur ik ze door.

Groetjes,
Dorien.

Pat
Berichten: 70
Lid geworden op: 15-03-2009 11:12

Hand-outs

Bericht door Pat » 14-06-2012 11:22

Hoi Dorien,

Ik heb nog even netjes afgewacht en er nog een berichtje naar LOI aan gewaagd maar ik heb de hand-outs nog steeds niet ontvangen. Dit terwijl ik mijn e-mailadres zowat onder de jouwe had geschreven.

Wil je mij de hand-outs alsnog even door mailen,...dan weet ik in ieder geval zeker dat ik ze krijg.

Alvast bedankt voor de moeite!
Ben je intussen al een beetje verder gekomen met het bepalen van je onderwerp/probleemstelling?

Ik hoor het wel weer, groetjes Pat
Laatste loodjes!
T4 en T5 ingezonden,...laatste 6 weken?!?!?!

Studeren, werken en kinderen,....pfff

dorientjuh
Berichten: 30
Lid geworden op: 17-01-2010 20:49

Bericht door dorientjuh » 18-06-2012 14:35

Hallo Patrick,

Zojuist doorgestuurd, zie je prive mail.

Groetjes,
dorien.

Pat
Berichten: 70
Lid geworden op: 15-03-2009 11:12

Bericht door Pat » 19-06-2012 10:42

Hoi Dorien,

Hartstikke bedankt!!
Kan ik weer even terugbladeren in de aangeboden info.

groeten Pat.
Laatste loodjes!
T4 en T5 ingezonden,...laatste 6 weken?!?!?!

Studeren, werken en kinderen,....pfff

Plaats reactie

Terug naar “Afstudeerzitting”