Welke hoofdstukken horen bij welk onderdeel?

Hoofdfase HBO Management - Projectbeheersing
Plaats reactie
Corina
Berichten: 10
Lid geworden op: 22-04-2010 12:29

Welke hoofdstukken horen bij welk onderdeel?

Bericht door Corina » 22-04-2010 13:36

Hoi,

Ik ben vorig jaar overgestapt van Officemanagement naar HBO-management en daarbij heb ik een aantal vakken die ik al behaald had als vrijstelling mee mogen nemen naar de nieuwe opleiding waaronder Projectopzet en -aanpak. Bij Officemanagement hoef je Projectbeheersing en Werken in projectteamverband niet te doen. Je kreeg wel 32 hoofdstukken aan lesmateriaal waar je er maar 12 van hoefde te bestuderen.
Omdat ik al het lesmateriaal van projectmanagement al in mijn bezit heb, heeft de LOI me voor de 2 resterende vakken projectmanagement niet ingeschreven. Ik kan ze zelf bestuderen en hoef alleen maar examens te doen. Maar.... ik heb geen rooster en weet dus niet welke hoofdstukken bij welk onderdeel horen. Ik heb dat al een aantal keren bij de LOI gevraagd, maar ze snappen mijn probleem niet :cry: Ik krijg steeds antwoorden waar ik niks mee kan. Het komt eigenlijk nooit voor dat iemand overstapt. Daarom is mijn hoop gevestigd op dit forum waarin mij vast iemand kan vertellen welke hoofdstukken ik voor projectbeheersing en welke voor werken in projectteamverband moet bestuderen

gr. Corina

nicky
Berichten: 40
Lid geworden op: 13-01-2009 13:43

Re: Welke hoofdstukken horen bij welk onderdeel?

Bericht door nicky » 22-04-2010 20:48

Corina schreef:Hoi,

Ik ben vorig jaar overgestapt van Officemanagement naar HBO-management en daarbij heb ik een aantal vakken die ik al behaald had als vrijstelling mee mogen nemen naar de nieuwe opleiding waaronder Projectopzet en -aanpak. Bij Officemanagement hoef je Projectbeheersing en Werken in projectteamverband niet te doen. Je kreeg wel 32 hoofdstukken aan lesmateriaal waar je er maar 12 van hoefde te bestuderen.
Omdat ik al het lesmateriaal van projectmanagement al in mijn bezit heb, heeft de LOI me voor de 2 resterende vakken projectmanagement niet ingeschreven. Ik kan ze zelf bestuderen en hoef alleen maar examens te doen. Maar.... ik heb geen rooster en weet dus niet welke hoofdstukken bij welk onderdeel horen. Ik heb dat al een aantal keren bij de LOI gevraagd, maar ze snappen mijn probleem niet :cry: Ik krijg steeds antwoorden waar ik niks mee kan. Het komt eigenlijk nooit voor dat iemand overstapt. Daarom is mijn hoop gevestigd op dit forum waarin mij vast iemand kan vertellen welke hoofdstukken ik voor projectbeheersing en welke voor werken in projectteamverband moet bestuderen

gr. Corina
Dag Corina,

Welkom bij dit forum.
Als je de LOI belt en vraagt naar de studieplanner van de onderdelen die je nog doen moet, krijg je als het goed is, ook de inhoud van bovenstaand. Daar staat in, wat je moet leren en wat je moet insturen. Ik wil het je wel toemailen, maar mijn materiaal is te oud. Ik ben al enige tijd onderweg en kom er nu achter, dat je bepaalde dingen, niet hoeft te leren. Helaas houdt de LOI hier geen rekening mee. Dat is het enige advies wat ik je geven kan.

Succes met je studie.

groetjes,
astrid

Corina
Berichten: 10
Lid geworden op: 22-04-2010 12:29

Bericht door Corina » 23-04-2010 09:58

Bedankt Astrid maar dat is juist wat steeds mis gaat. Ze begrijpen niet dat ik wel examens Projectbeheersing en Werken in projectteam moet doen, maar niet voor die vakken sta ingeschreven omdat ik het lesmateriaal al vanuit een andere opleiding in mijn bezit heb. Daarom geen studieplanner en geen LOI Campus.
De vorige keer kreeg ik inderdaad alsnog een studieplanner toegestuurd: Van Officemanagement, waar ik mee ben gestopt en waar je GEEN Projectbeheersing en Werken in projectteam moet doen.
Soms loopt het heel moeizaam en vooral heel traag bij de LOI.

corina

cealis
Berichten: 6
Lid geworden op: 24-03-2010 09:19

Bericht door cealis » 25-04-2010 22:48

Kun je dan straks wel het diploma voor projectmanagement krijgen als de andere 2 onderdelen niet goed aansluiten op de rest van de leerstof?
Ik zou proberen om gewoon de boeken te krijgen ook al moet je er dan misschien wat voor betalen de loi is in principe toch verplicht de boeken te verschaffen die je nodig hebt voor de opleiding.

Pat
Berichten: 70
Lid geworden op: 15-03-2009 11:12

Bericht door Pat » 28-04-2010 09:41

Hoi Corina,...

Ik heb zelf een overzicht gemaakt met welke hoofdstukken bij welk onderdeel horen. Als je me je mailadres doorgeeft dan stuur ik het naar je toe. Het zijn steeds blokken van 4 hoofdstukken die niet chronologisch per onderdeel in je lesmateriaal zitten.
Je krijgt 3 certificaten (voor elk examen één),...dus geen diploma.

PS, Ik werk ook in Eindhoven (Welzijnssector, Lunetzorg).
Groeten Pat.
Laatste loodjes!
T4 en T5 ingezonden,...laatste 6 weken?!?!?!

Studeren, werken en kinderen,....pfff

Corina
Berichten: 10
Lid geworden op: 22-04-2010 12:29

Bericht door Corina » 28-04-2010 21:19

Ik maak me geen zorgen of de lesstof aansluit. Ik heb vóór HBO-management al 5 jaar Officemanagement bij de LOI gedaan, dus ik ken het reilen en zeilen van de LOI onderhand wel. Al die verschillende HBO-opleidingen doen gewoon dezelfde examens. Ik studeer vaker samen met mensen van andere opleidingen en iedereen maakt gewoon dezelfde opdrachten. En inderdaad, het gaat bij projectmanagement helemaal niet om een diploma. Ik heb al 1 certificaat Projectaanpak en -opzet van 10 studiepunten en ik heb die andere 2 certificaten nog nodig voor de Hoofdfase.
Ik doe dat trouwens wel vaker zelf studeren zonder begeleiding en dan examen doen. Statistiek heb ik gewoon helemaal zelf gedaan. Boek MBA Statistiek gekocht bij bol.com, aangemeld voor examen bij de Associatie, examen gedaan in Eindhoven vlak bij huis, diploma gehaald, diploma ingebracht als vrijstelling, boek weer te koop gezet bij bol.com. Veel makkelijker en goedkoper dan via de LOI. Allemaal handigheidjes die ik via het forum Officemangement geleerd heb. Je moet het maar net weten. Je maakt exact hetzelfde examen als de LOI-mensen, alleen 200 km korter bij huis. En allemaal volgens de officiele regels.

Corina

Marlies
Berichten: 16
Lid geworden op: 21-03-2010 03:18

Bericht door Marlies » 06-05-2010 14:52

Hi Corina

Had toevallig dezelfde vraag gesteld enkele weken geleden en kreeg eergisteren dan eeeeeindeijk antwoord, aangezien ik niet alle3 de examens in een keer kan afleggen:

Examen Project Opzet & aanpak: hk: 1,2,3,4,9,10,11,12,25,26,27,28
Examen Projectmanagement, hk: 13,14,15,16,17,18,19,20,29,30,31,32
Examen Werken in projectteamverband, hk: 5,6,7,8,21,22,23,24,37,38

Hoop dat je er wat aan hebt

Gr

Marlies

Corina
Berichten: 10
Lid geworden op: 22-04-2010 12:29

re: Welke hoofdstukken horen bij welk onderdeel

Bericht door Corina » 06-05-2010 21:42

Hoi,

allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik kan inmiddels vooruit!!

gr. Corina

Marlies
Berichten: 16
Lid geworden op: 21-03-2010 03:18

Re: re: Welke hoofdstukken horen bij welk onderdeel

Bericht door Marlies » 23-03-2012 07:02

Corina schreef:Hoi,

allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik kan inmiddels vooruit!!

gr. Corina


Hai Corina,

heb je net n PM gestuurd betr projectmgt, hoor graag van je

Groetjes,

Marlies

Corina
Berichten: 10
Lid geworden op: 22-04-2010 12:29

RE: Projectmanagement

Bericht door Corina » 23-03-2012 11:12

Hee Marlies,

Ik heb een PM teruggestuurd maar ik weet niet of het goed gaat. Het bericht staat nog steeds in mijn postvak uit. Ik werk sinds kort met Apple en heel af en toe werken bepaalde websites niet goed en moet ik terugvallen op Windows.
Laat even weten als je het ontvangen hebt.


Gr. Corina

Plaats reactie

Terug naar “Projectbeheersing”